De vil gjøre kommunen enda bedre for alle – beboere og besøkende
I Aure skjer det spennende ting. Kyststreif, en sammenslutning av lokale næringslivsaktører, er i full gang med å forberede seg på en ny sesong. De lover et mangfold av opplevelser som vil få deg til å forelske deg i denne vakre regionen.
Foreningen Kyststreif jobber hardt for å fremme lokale produkter og tjenester, og forbereder seg nå til sesongstart i påsken.
Gunnar Strand er leder i foreningen, og driver selv Strand klær på Aure kjøpesenter.
Noen av medlemmene har helårsdrift, men de fleste med servering åpner til påsken, forteller Gunnar til NP.no.
Kyststreif markedsfører seg med egen nettside og Facebook-side. De har også laget et Google Maps-kart hvor alle medlemmenes adresser er plottet inn.
– Hva ligger bak navnet, Gunnar?
– Det er jo et sabla godt navn. Kan du tenke deg et kyststreif rundt Nordmøre og Aure? Det er ideen bak! sier han til NP.no.
Kyststreif består av lokale aktører som tilbyr et bredt spekter av opplevelser, fra lokal mat og sider til gårdsbutikker, kunstutstillinger og spennende aktiviteter. De tilbyr også overnatting og håndverk, alt basert på det beste Aure har å by på.
Nylig samlet foreningen sine medlemmer til en inspirerende workshop ledet av merkevarekonsulent Solveig Petch. Målet var å styrke samarbeidet og finne smartere måter å bruke ressurser på.
– Det er en styrke i det å stå sammen, mener medlemmene av Kyststreif.
Medlemmene hjelper hverandre ved å selge hverandres produkter, lage pakketilbud og markedsføre hverandre. De deler også kunnskap og erfaringer, og jobber sammen for å markedsføre Aure som en attraktiv destinasjon.
Kyststreif ønsker velkommen både lokalbefolkning og besøkende til å oppleve det de mener er den unike kvaliteten som Aure (herunder Tustna selvsagt) har å tilby. Besøk en gård eller gårdsbutikk, opplev håndverkstradisjon, kunst og lokalmat. Spis, drikk og overnatt i fantastiske omgivelser, lyder oppfordringen.