Fjorda AS søker tredje ansatt
Vil bli helsekostbransjens Nike.
Kristiansundsbedriften Fjorda AS søker nå sin tredje ansatte. Etter en imponerende start med kun to ansatte, gründerne Maren Mjelde Steinnes og Beate Opstad Thy, ønsker selskapet nå å styrke sitt team med en internasjonal salgssjef: International Sales Manager.
Denne ansettelsen markerer en viktig milepæl i Fjordas ambisjon om å bli en global merkevare på nivå med Nike – ikke for sko, men for helse og velvære.
– Vi er veldig spente på å ansette vår tredje medarbeider. Dette er en nøkkelrolle som vil være avgjørende for å ta Fjorda til neste nivå. Vi håper å skyte gullfuglen med denne ansettelsen, sier daglig leder Maren Mjelde Steinnes til Nordmørsposten.
Fra idé til globalt marked
Fjorda ble grunnlagt i 2022 av Mjelde Steinnes (41) og Opstad Thy (50), begge med bakgrunn fra internasjonal markedsføring og logistikk.
Produktideen springer ut fra deres erfaring som medarbeidere hos GC Rieber i Kristiansund og ønske om å kombinere norsk matvitenskap med internasjonal markedskunnskap.
Selskapets omega-3-produkter produseres i Fredrikstad, med olje fra fabrikken til Gc Rieber i Kristiansund, og har allerede funnet veien til markeder som Kina, Frankrike og New Zealand.
Satsingen i Kina har vært spesielt vellykket, med to messebesøk og et tett samarbeid med lokale bloggere og influensere. Nettsalg utgjør en betydelig del av Fjordas eksport, og Kina er nå selskapets største marked.
– Vår suksess i Kina viser at digital kommunikasjon, som ble styrket under pandemien, fortsatt er en kraftig motor for vekst, sier Steinnes.
Bærekraftig helse med norsk forankring
Fjorda tilbyr seks ulike omega-3-produkter, spesialutviklet for helseområder som hjerte, hjerne og immunforsvar. Produktene er sertifisert av Friend of the Sea og IFOS 5 Star, og selskapet legger stor vekt på bærekraft.
– Vi ønsker at Fjorda skal bli et navn som folk forbinder med kvalitet, bærekraft og helse, på samme måte som Nike er synonymt med sport og trening. Vi er dedikerte til å levere produkter som gjør en reell forskjell i folks liv, forteller Steinnes.
Spennende tider i vente
Fjorda er klare til å starte rekrutteringsprosessen for den nye stillingen, som vil innebære globalt ansvar for markedsutvikling og strategisk salg.
– Den tredje personen i teamet vårt blir en utrolig viktig brikke for at vi skal lykkes. Vi har allerede mottatt flere søknader og gleder oss til å finne den rette, avslutter Steinnes.