- TikTok og Instagram er viktig for oss
Aandahls på Amfi Storkaia i Kristiansund satser stort også på sosiale medier. Assisterende butikksjef Emma Solheim (21) er hentet fra Bergen for dette formålet.
– Vi har hatt kjempebra omsetning i 2024, hevder butikksjef Nina Iversen hos Aandahl når vi møter henne og assisterende butikksjef Emma Solheim.
Hun vil ikke direkte ut med konkrete tall, men økningen er over den generelle i tekstilbransjeøkningen på to prosent.
Aandals butikk på Amfi Storkaia er lys og trivelig, den innbyr til en hyggelig handel.
Bærekraft og etisk handel er viktig for Aandahls.
– Vi tenker bærekraft, og henter varer fra Europa. Vi tenker på å skape arbeidsplasser. Vi drar rundt og henter, plukker varer på messer i Oslo og København. påpeker butikksjef Nina, og forteller at de ikke er en stor kjede men har egne butikker i rundt om i Møre og Romsdal.
Dette gjør jo at de kan holde en mer selvstendig og uavhengig profil, som igjen gir dem et eksklusivt særpreg.
– Hos Aandahls prioriteres kvalitet og holdbarhet, forteller Nina og viser til at de nå satser mot et større marked på nettet.
Aandahls ønsker alle velkommen i alle aldre og fasonger. Vi jobber for å kunne tilby kunder godt og eksklusive klær av god kvalitet, påstår Nina, som satser på ungdommen, og skryter av sin assisterende butikksjef
– Emma er hentet fra Bergen, også med tanke på å være influenser mot kanaler som Tic-Toc og Instagram.
Emma Solheim er ofte å se som modell på blant annet plattformer som Instagram. Hun er, som Nina sier det, «ansatt for nyere tid».
– Det er viktig at det er noen i målgruppen som skjønner dette!
Mest av alt kan de to damene aldri få nok trøkk i butikken, de liker høyt tempo.
– Lillejulaften var en fin dag, sier Emma. Da er det lett å forstå at det å møte kunder fysisk i butikken er veldig viktig, og gir næring for et salgs hjerte.
– Vi koser oss når det er stor trafikk og mye å gjøre, sier de i kor og smiler bredt.