Butikksjef Emma Solheim hos Aandahls bruker PC og mobiltelefon flittig.

- TikTok og Instagram er viktig for oss

Aandahls på Amfi Storkaia i Kristiansund satser stort også på sosiale medier. Assisterende butikksjef Emma Solheim (21) er hentet fra Bergen for dette formålet.

Publisert Sist oppdatert

En av Norges eldste varemagasin fra 1882

Aandahls er en lokalbedrift med ti butikker i området rundt om i Møre og Romsdal, hvor den første butikken ble etablert i 1882. På nettsiden står det: «Våre butikker er vi dedikert til å kunne tilby et håndplukket utvalg av klær, sko og tilbehør til dame, herre og barn fra godt kjente merker av god kvalitet.»

Aandahls har i dag butikker:

Alti Storkaia og Alti Futura i Kristiansund i tillegg til, 

Molde Sentrum og Roseby i Molde

Alti Surnadal

Ørsta

Bølgen kjøpesenter / Elnesvågen'

Alti Vestnes

Alti Kyrksæterøra

– Vi har hatt kjempebra omsetning i 2024, hevder butikksjef Nina Iversen hos Aandahl når vi møter henne og assisterende butikksjef Emma Solheim.

Hun vil ikke direkte ut med konkrete tall, men økningen er over den generelle i tekstilbransjeøkningen på to prosent. 

Aandals butikk på Amfi Storkaia er lys og trivelig, den innbyr til en hyggelig handel.

Bærekraft og etisk handel er viktig for Aandahls. 

– Vi tenker bærekraft, og henter varer fra Europa. Vi tenker på å skape arbeidsplasser. Vi drar rundt og henter, plukker varer på messer i Oslo og København. påpeker butikksjef Nina, og forteller at de ikke er en stor kjede men har egne butikker i rundt om i Møre og Romsdal. 

Dette gjør jo at de kan holde en mer selvstendig og uavhengig profil, som igjen gir dem et eksklusivt særpreg. 

Fra inngangspartiet til butikken på Amfi Storkaia.

– Hos Aandahls prioriteres kvalitet og holdbarhet, forteller Nina og viser til at de nå satser mot et større marked på nettet. 

Aandahls ønsker alle velkommen i alle aldre og fasonger. Vi jobber for å kunne tilby kunder godt og eksklusive klær av god kvalitet, påstår Nina, som satser på ungdommen, og skryter av sin assisterende butikksjef

– Emma er hentet fra Bergen, også med tanke på å være influenser mot kanaler som Tic-Toc og Instagram. 

Emma Solheim er ofte å se som modell på blant annet plattformer som Instagram. Hun er, som Nina sier det, «ansatt for nyere tid».

– Det er viktig at det er noen i målgruppen som skjønner dette!

Mest av alt kan de to damene aldri få nok trøkk i butikken, de liker høyt tempo. 

– Lillejulaften var en fin dag, sier Emma. Da er det lett å forstå at det å møte kunder fysisk i butikken er veldig viktig, og gir næring for et salgs hjerte.

– Vi koser oss når det er stor trafikk og mye å gjøre, sier de i kor og smiler bredt.

Bergenser som trives i Kristiansund.
Powered by Labrador CMS