Butikksjef Beate Bergseth Hjellnes hos Christiania Glassmagasin på Alti Futura.

– Når du vet at det er knusegaranti, så knuser du mindre, mener Beate

Pur psykologi, sier sjefen for kjøkkenkjedens kristiansundsavdeling.

Publisert Sist oppdatert

– Det er en trend at folk vil gå bort i fra plastikken i redskapene nå. Vi får utrolig mye spørsmål om mikroplast, som det har vært mye i media om. Det er folk veldig opptatte av. Derfor anbefaler vi tre og silikon, forteller butikksjef Beate Bergseth Hjellnes (45) hos Christiania Glassmagasin.

Dette er Christiania Glasmagasin (CG)

Christiania Glasmagasin (CG) er en norsk kjede med butikker, spesialisert på glass og interiørartikler. Gruppen har sin opprinnelse i fabrikkutsalget for de norske glassverkene og kan føre sin historie tilbake til opprettelsen av Det Kongelige norske Compagnie i 1739. 

Vi stakk innom for å høre hvordan Black Week forløp seg hos den landsdekkende kjøkkenkjeden.

– Vi har hatt to uker med tilbud, og det har vært over all forventning. Tilbudene har vært fra 40 prosent til 70-71 prosent avslag. Kundene er veldig fornøyde, og kan gjøre seg noen skikkelig solide kupp. Noe går det mer av enn forventet, andre varer går det mindre av. Det er jo markedet som rår.

Årets trender

– Ser dere noen tydelige trender i år av typer varer dere selger?

– Støpejern har vært en veldig tydelig trend. Ellers har det gått mye av redskaper av silikon og tre. 

– Når det gjelder stekepanner, så er det gjerne etter hva man selv ønsker å bruke dem til. Jeg er vant jo vant til merker som har teflonbelegg, men kokker vil jo ikke ha annet enn rustfritt stål. Da blir det jo andre merker som Scanpan som er produsert i Danmark. Forholdsvis kortreiste varer, i hvert fall i dagens globale verden.

– Hva solgte dere mest i løpet av svartdagene?

– Det har vært Odyssé Hadeland sine vinglass med knusegaranti. De er veldig populære, og har vært nedsatt mye denne uken. Og det går veldig mye støpejern, da er det snakk om støpejernspanner og støpejernsgryter.

Det er psykologisk

– Når du snakker om knusegarantien, er det noen som kommer tilbake og henvender seg hos dere med knuste glass for å løse inn denne garantien?

Christiania Glassmagasin på Alti Futura.

– Ja, det gjør de. Det er veldig populært, nettopp på grunn av knusegarantien. Det er slik at når du vet at det er knusegaranti, så knuser du mindre. Det er psykologisk.

– Hvordan har vareutvalget blitt tatt imot av kundene?

– Vi er veldig fornøyde med den varepakken som er kommet til årets jul. Det er et stort utvalg og sprang i varene, veldig fine og gode produkter. Det er vi ekstremt glade for, og det samme er kundene. Jeg har nesten stått og hoppet og klappet i hendene når jeg har tatt ut varene!

– Det er altså litt av en entusiasme å spore her, altså?

– Ja!

Støpejernsgryter er en en av høstens store slagere. Butikksjef Beate Bergseth Hjellnes hos Christiania Glassmagasin på Alti Futura.

 

Powered by Labrador CMS